Friday, March 19, 2010

Rahsia Sebenar Donald Trump


Jika ditanya siapa Donald Trump, saya yakin semua mengenalinya, begitu juga jika disebut Oprah, terbayang seorang wanita yang begitu berjaya. Ramai yang bercita-cita untuk menjadi sepertinya, berjaya sepertinya. Ramai juga yang memikirkan bahawa mereka mempunyai IQ yang tinggi dan keberanian yang jitu. Namun ramai yang tidak tahu kejayaan mereka dan ramai lagi billionaire samada di Malaysia mahupun di dunia sebenarnya banyak bersandarkan kehebatan jati diri… intuisi yang tajam.

Donald Trump and Oprah pada mulanya tidak menggunakan intuisi dalam perniagaan sehinggalah mereka belajar mengenainya dan memahami konsep sebenar intuisi. Mereka kemudiannya menterjemahkan pengalaman intuisi mereka kepada pembentukan nilai kekayaan yang begitu hebat. Inilah kekuatan intuisi bisnes jika kita tahu menggunakannya.

Kedua-dua billionaire hebat ini telah menyarankan akan penggunaan intuisi bisnes ini secara terbuka kerana keyakinan mereka yang dalam serta pengalaman hebat mengenainya. Intuisi bisnes sememangnya amat penting dan begitu berguna kerana dunia perniagaan hari ini begitu hebat bersaing dan kejayaan sesuatu bisnes hari seringkali berlawanan dengan model yang dipelajari di pusat pendidikan formal.

Donald Trump, dalam ‘The America We Deserve’ membuat pengakuan yang begitu jelas memberitahu dunia "saya telah membina empayar multi-billion dengan menggunakan intuisi saya". Di satu sidang usahanita kebangsaan di Chicago, Oprah memberitahu kemahiran perniagaannya dibantu oleh diri sejatinya iaitu intuisi. Bukan itu sahaja, ikon IT dunia, Gates percaya yang kita perlu bersandarkan kepada intuisi.

Intuisi bisnes bukanlah wadah yang bakal menggantikan penyelidikan pasaran atau pengetahuan teknikal anda tetapi ianya membawa anda ke satu tahap keberhasilan (leverage) yang cukup tinggi.

Ini kerana teknikal hanya melihat fakta dan angka yang dikupas melalui pengalaman akan tetapi intuisi bisnes melangkaui angka dan fakta yang mana hasilnya nanti akan menjadi fakta dan angka terbaru utnuk pengalaman anda. Apabila anda mengaplikasikan intuisi bisnes dalam mencari keputusan yang tepat untuk perniagaan anda maka kini anda perlu menterjemahkannya melalui kepakaran teknikal anda dalam bidang yang anda ceburi. Kejayaan

Donald Trump and Oprah bukanlah kerana tuah semata-mata mahupun kerana kebijaksanaan (IQ) yang tinggi tetapi mereka berjaya mengekalkan perubahan signifikan yang dilakukan melalui keputusan yang tepat. Keupayaan mengekalkan keberhasilan ini dipanggil kejayaan dan mereka menyandarkan keupayaan ini kepada intuisi.

Mulakan langkah anda hari ini dengan intuisi bisnes agar anda pasti dengan apa yang anda lakukan, anda tahu kadar keberhasilannya biar fakta dan angka menolaknya dan lebih penting lagi anda tahu pemikiran pelanggan anda atau keserasian rakan kongsi.
Setelah itu setiap keputusan ibarat satu sentuhan emas.!


Sertai Bengkel Intuisi Bisnes HARI INI!...

Bengkel ini dirangka hebat kerana:
Mengikut Kesesuaian: Ini adalah program melatih intuisi. Jadi latihan akan terus dijalankan. Setiap Latihan Intuitif adalah akan disesuaikan dengan tahap kemahiran semasa intuisi anda.
Ringkas dan menarik: Latihan Intuitif ini adalah konkrit dan praktikal.
Khusus: Setiap konsep adalah ringkas dan dituju ke perkara khusus Intuisi Bisnes
Menepati Sasaran: Bagi melihat sejauh mana kemajuan anda, anda akan dinilai setiap dalam
setiap latihan

Program ini sesuai untuk anda jika …
• Sering terhalang dalam bisnes dan ingin berjaya
• Mempunyai perniagaan dan ingin menggunakan kebijaksanaan intuitif
• Tidak percaya dengan Gerak hati sendiri
• Berminat dengan Intuisi asas Neurologikal dan Psikologi
• Anda mencari Bisnes Intuisi dengan pendekatan kukuh
• Letih dengan teknik bisnes yang berbagai dan tidak sesuai untuk anda
• Perlu sokongan dalam pembelajaran dan latihan
• Bersedia untuk strategi kejayaan berterusan